Monday, March 2, 2015

ToneExcel Menipu?



Itu la perkataan yang aku guna untuk search dekat google bila berkali-kali dengar tentang ToneExcel (TE) ni. Macam dalam post aku sebelum ini, tentang MLM, aku jadi trauma, anti benda-benda cari-cari orang sebab dah banyak kali aku menjadi mangsa. Bila search pasal ToneExcel, hanya explanation yang aku jumpa, takda sesapa cakap yang toneexcel ni menipu.

Dipendekkan cerita, sebelum ni aku guna telco C, tetapi internetnya mahal..kemudian aku tukar kepada telco U..internet murah..Tapi, line tak cukup meluas, aku balik kampung takde line, kat highway takde line, kat beberapa pekan aku pergi pun takde line..aku dah mula tak best, no point la murah tapi tak boleh guna, kalau ada emergency ke apa ke takde line kat tempat tu camna? Memang aku nak tukar kepada telco lain, tapi kepada apa? semua mcm mahal je..aku teringat member aku dok promote ToneExcel ni, aku pun berjumpa dia, dan explain..berdasarkan explanation, aku dapat nampak kebaikkan TE ni berbanding telco lain.

Apa yang aku nampak dalam TE ni ye? Apa yang best?:

1. Jumlah topup, setiap kali RM30 aku topup, dapat extra RM10 = Total kredit aku dapat RM40. Kalau topup RM50, dapat extra RM20 = Total RM70...jimat

2. Setiap kali topup, dapat point, yang mana point tu boleh redeem tiket flight airasia, tiket movie, tiket konsert, gadget, dan lain-lain...kawan aku selalu redeem tiket movie..haha

3. Diberi Personal Accident insurans bernilai RM100,000 Percuma, dengan syarat topup minimum sebulan RM50..

4. Diskaun 30% bila menginap dekat TuneHotel..sebab toneexcel ni di bawah Tune Group..

5. Cabutan bertuah mingguan, bulanan, dan tahunan.

6. Cashback 3%..maksudnya korang topup RM100..3% iaitu RM3 akan dipulangkan semula direct ke akaun bank anda, tak perlu nak calim ke apa ke.

7. Referral program

8. Boleh kekalkan nombor telefon lama

**TE guna line celcom, Celcom ada share dalam TE ni, mana yang ada line celcom situ ada TE..topup lak guna tunetalk

Cukup, 8 point dia atas hanya dengan menggunakan toneexcel macam kita guna handphone tiap-tiap hari, kita dah dapat banyak tu. Kalau korang bijak, korang boleh manipulasikan extra kredit, dan cashback tu, menjadikan toneexcel sgt menjimatkan, sehingga, internet 1GB korang boleh dapat pada harga RM2...Best kn?

Tu baru guna, boleh referral program lagi. Referral program lebih kepada yang rajin promote la, diberi RM20 cash setiap orang yang kita registerkan, orang-orang yang kita register ni, bila mana mereka topup, kita akan dapat 10-26% daripada jumlah topup, SETIAP bulan, sampai bila-bila..itu yang best bagi yang berminat nak buat part time income.

Simple calculation, kalau anda seorang suami, topup sebulan RM100, isteri anda topup RM100, anak pertama pun RM100, anak kedua pun RM100...Total topup dah RM400 sebulan..kalau 10? dah RM4000....

kalau guna TE, isteri dan anak2 pun guna TE bawah nama anda, anda topup RM100 dapat extra RM40, cashback 3% = RM3...isteri dan anak-anak topup, dapat komisen 10% kepada anda, RM10x3=RM30...RM33 dapat balik kat anda setiap bulan, kalau untuk 10 bulan = RM330 dapat balik secara cash...tu belum kira extra RM40 tadi...RM40x10 bulan x 4 org =RM1600 satu family dapat free kredit...sapa nak bagi banyak tu free..sebab tu saya nampak TE sangat jimat

Itu belum lagi cerita orang yang usahakan, orang yang gigih promote TE ni habis-habisan, menggunakan referral program, banyak dah orang tak berkerja sebab duit masuk bulan-bulan pasif, beribu-ribu tanpa berbuat apa-apa..disebabkan komisen topup yang ditawarkan dalam referral program, seolah-olah anda memegang share syarikat.

Kalau usahakan:

1. Komisen cash RM20 setiap orang anda register
2. 6-26% komisen setiap kali mereka topup
3. Bonus tahunan (macam bonus kita kerja)
*syarikat bayar direct ke bank akaun

4. Pakej umrah percuma
5. Percutian percuma

Kalau berminat boleh je tanya saya, panjang sangat nak explain semua dalam satu post. kalau nk buat part time, saya ajar satu per satu, nak guna saja pun boleh, contact je saya.

SMS/Call/Whatsapp/Telegram
013-3703643 (shafiq)
















0 comments: