Tuesday, June 2, 2009

Mengimbas kembali suka duka SUKMA 2008


SUKMA Terengganu 2008...aku wakil Perlis dlm tenpin bowling..
aku dpt tau pn dlm sebulan sblm sukma..
xsempat berlatih sgt la..dh la aku baru brapa bulan ja menceburi bidang boling ni..

kami geng boling ni bertolak plg awal la..sempat gak berlatih kt sana..
time kami berlatih tu, alahai markah..rendahnye...
yg aku plg risau, bola jatuh berlakang sbb dh jatuh dh skali td..sejuk tmbah takut lg..
time tgh berlatih tu gak, team penang ada berlatih sebelah kitaorg..
siap wartawan ikut belakang lg, ambil gambar, interview...
cis...aku terasa team aku dipulaukn..huhu
xpe, xkisah la, perlis mmg org x pndang..

1st day lawan...
wahh...sejuknya...pkai jaket pn sejuk gak..
perlawanan bermula..aku ambil bola, jari aku kebas ni, xrasa pn pgg bola...
aku hayun bola ke belakang...dan....
BUM!!!
TAIK....bola jatuh kt belakang...
(cmna ni...xpa2, buat selamba ding-dong dh, muka kena steady)
aku pn kutip balik bola, pastu lap2 jari skit (kononnya jari licin la)..
then baru baling, kali ni aku hayun rendah je, takut hayun tggi dh..
eh2..bola tu bergolek ke belakang la pulak..
mmg x strike cmni...
tetiba keajaiban berlaku..mcm domino..pin yg kt berlakang tu jatuh2 dan kena pin kt depan..
hahahaha..aku gelak sorg2..
yg apek kt belakang tu siap cakap kuat lg.."aiyo. itu mcm strike pn ada ka"...
hahaha...


member aku lak, ada masalah lubang ibu jari kat bola ketat, bila baling asyik melambung ke atas la..
kami pggil dia The Flying Ball...
plg tggi dia baling, hampir2 kena siling...fuh..nasib baik xkena..
aku pn nasib baik xmain ngan dia, klu x dua kali malu terpaksa aku hadapi..
yg bestnya, bola dia pn ajaib..
ada skali tu, bola dia mcm besa, melambung tggi, then.. BUM!!..jatuh, golek2, and strike!!
mamat yg lawan ngan dia tu terpegun "waa, mcm tu pn bleh strike?"
well...thats perlis team..miracle team..hehe



tempat belakunya peristiwa di atas

0 comments: