Saturday, September 19, 2009

Accident lg...

17 September 2009...patutnya aku bertolak dr penang dlm kul 4..tp disbbkn hujan aku tangguhkn smpai kul 5..kul 5 tu pn hujan agak renyai2 lg, aku dh siapkn semua, boh minyak, boh angin tayar, then terus bertolak..
jgn mmg sesak..tmbh2 bila kuar dr lebuh raya kt exit Alor Star (S), time tu dh kul 6.45 ptg..terlalu sesak smpai moto nk selit pn xleh...adoii...aku budget sampai rumah sebelum buka posa, ni mcm x sempat ja, nk bwk laju, mnyak lak dh merah, hujan lg..bahaya..
dlm sesak2 tu, berjaya gak selit2, dh lps mergong skit, jumpa lg satu pekan, bazar ramadhan tepi jln..huih..sesak lg..hujan lak lg..aku pn bwk la ikut tepi jln tu, yg ni xleh selit, jln x besar sgt...
tetiba moto depan aku, yg ditunggang oleh seorg pak cik gemuk brek mengejut daa..mula2 aku x perasan sbb lampu brek dia xnyala pn, pastu bila aku perasan yg moto dia dh berhenti, aku pn brek la mengejut...tp disbbkn hujan, jln licin, dan kebetulan pulak aku brek btol2 atas line putih..haa..KEBABUMM..motor aku gagal diberhentikan, aku terlanggar belakang moto dia, then moto aku terbalik..aku sempat la terjun, klu x, kaki aku dh tersepit bwh moto..
adeh..abis laptop aku pn jatuh skali..aku nmpk tayar depan pecah, side mirror senget..kerosakan lain aku xnmpk lg, yg penting tukar tayar dulu..nasib baik kdai moto dekat jer..cmna pn, time xcident tu dh kul 7..terpksa buka posa kt situ jer la..
dlm kul 8 lebih, bru aku smpai rumah, basah lencun aku..
esok tu, ayah aku bwk moto p check kt kdai moto, cina tu pn pelik cmna aku bleh blk, tayar depan xleh pusing ptutnya sbb brek depan tu bengkok...
tp apa pun, alhamdulillah, aku x cedera, xmau la jd mcm thun lps, org beraya, aku berbalut kaki jer kt rumah pg raya..
hati2 la kwn2 musim raya ni..

1 comments:

FizA said...

kasihan kamu... :p