Sunday, September 6, 2015

Bengkel Usahawan Online Eh Eh Niaga



Selesai sudah bengkel usahawan online, dari pagi sampai petang tadi...Dah lama aku dengan housemate aku nak join bengkel ni, sebab kami memang nak sangat berniaga sendiri, tambah-tambah lagi kami tengah buat master, lagi la perlukan sumber kewangan...masa ada, tapi duit tak ada...Siri 1 kami terlepas sebab tak ada di Shah Alam..balik kampung rasanya..

Apa yang best, bengkel ni memberi gambaran yang lebih jelas kepada kita yang baru nak bermula dan yang telah pun bermula dalam bidang perniagaan ni. Macam mana perjalanan seorang usahawan harus lalui..cara yang betul..

Paling best, diorang ada program coaching..diorang akan bagi bimbingan untuk setahun bagi usahawan yang berminat..sebab program ni memang untuk membantu usahawan-usahawan bumiputra terutamanya..kalau nak tau detail, boleh search la pasal program ni, atau try tengok SINI.

Banyak orang minat nak berniaga, tapi cara bermula tu mungkin ada yang salah..banyak orang terus melabur dalam barang yang nak dijual, TAPI lupa nak laburkan untuk ILMU...yang paling penting bagi aku, ilmu..kalau kita tak tau cara, susah nak berjaya..boleh berjaya, tapi mungkin akan hadapi banyak masalah sampai kita putus asa..Jadi, carilah ilmu sebanyak mungkin sebelum memulakan perniagaan. Lagi bagus kalau boleh dapatkan bimbingan dari orang yang dah berjaya.

Bengkel tadi ada bagi dua domain free tau untuk setahun dengan kerjasama MYNIC. Satu domain yang ada .my dan satu lagi .name.my......kalau nak beli domain .my tu, dalam RM132/setahun kalau tak salah....Aku dah bagi 6 list domain, taktau lagi domain mana yang available..mungkin boleh guna salah satu domain untuk blog ni ke..hehe

Ni la gambar usahawan dan bakal usahawan yang pergi bengkel tadi. Yang berminat mungkin boleh join siri 3 nanti.

0 comments: