Tuesday, January 29, 2013

Takut tinggal di rumah seorang diri?

pic: google

Pernah kan dok kat rumah sorang, bermalam sorang? Macam mana perasaan? Takut, seram, sunyi, boring? Sekarang ni aku dok sorang-sorang kat rumah sewa shah alam ni. Nak kata takut, tak takut, tapi rasa jugak la seram sebab sorang. Boring memang tak boleh elak la. Tapi better daripada time aku kat Penang dulu.

Kat Penang dulu, aku sewa rumah kt kondomium kt Perda. Tingkat 18. Tingkat tu ada 16 rumah. Blok berbentuk 4 segi sama, so setiap sisi ada 4 buah rumah. Lif kt tengah blok. Boleh imagine? Tingkat 18 tu, dalam 3-4 buah rumah ja berpenghuni, yang lain kosong. Memang sunyi time malam. Orang jalan kt tingkat bawah, kita boleh dengar tapak kaki tu, macam depan rumah kita ja. Orang batuk, orang gelak, bak kata semua jenis bunyi dari tingkat lain, dengar macam dalam rumah kita. Memang seram la, tau pulak rumah kiri kanan kosong, macam-macam fikir. 

Kalau kat kampung takda la rasa seram, walaupun rumah tepi belakang sawah. Tapi Alhamdulillah, selama aku hidup, tak pernah diganggu yang pelik2 lagi, mintak dijauhkan. Korang lak? 

8 comments:

Budak Kampung said...

ceh mcm tau2 je aku dok sorg mlm nh..lepas bc cter ko nh aku nk blah tdo umah mmbr aku r mlm nh

shafmechy said...

haha..aku brani tulis sbb member aku blk rumah sewa mlm ni, so dh x sorang

Budak Kampung said...

untg la ko...kalo ko dok sorg cnfrm ko xbrni kot nk wat en3 nh..pape pon aku dh selmt smpai umah mmbr aku hahaha xkisah dh pon

ct kamaliah said...

sama ngan kat umah...seram sendiri walau dok umah sendiri..

shafmechy said...

dh sampai dh?..haha..

shafmechy said...

biasa la tu, klu sorang kt mana pun terasa seram kn..

inche hlovate said...

Alhamdulillah..sya pun stakat ni tak pernah diganggu benda2 pelik..minta dijauhkan juga

shafmechy said...

Amin =)