Tuesday, July 19, 2011

Entry pendek: Pucuk dicita ulam mendatang

Tau tak apa maksudnya? Untuk yang dah lupa, maksudnya: mendapat sesuatu lebih dari yang diharapkan. Apa kes tiba-tiba aku cakap pasal ni? Geng sekolah menengah aku ajak lawan futsal, antara Perlis dan Kedah, tapi aku memang takda duit sangat..nak tengok Harry Potter pun aku tak lagi nak cari duit mana.

Pagi tadi tengah sedap dibuai mimpi, mak aku kejutkan aku, dia kata ada orang call aku dah 3 kali, aku tak sedar handphone bunyi, sedap tidur katakan..rupanya bos lama aku call, dia mintak tolong dia kat kantin sekolah, tak cukup pekerja. Aku ok ja, alang-alang aku pun takda kerja.

Kerja pun tak teruk mana. Tolong boh nasi, lap meja, jaga kaunter makanan...mula kerja dari kul 7.30 pagi, cuma tadi pkul 9 pagi sebab aku sedar pun pukul 8..habis kerja lak kul 2.45 petang..upah boleh la, diluar jangkaan. Sebab tu tadi aku boleh main futsal, ni pun baru balik. Pendek je entry malam ni, penat. Kalau sempat, aku akan balas balik kunjungan korang, kalau aku tak terlelap awal la, kalau tak, lepas kerja esok la nampaknya.

20 comments:

Fathiah Hamim said...

best nya dapat kejaaa

ayuni said...

seronok nye.
rezeki kita. Allah yang tentukan :)

selamat beristirehat ;)

Alif Haris said...

dah lama tak men futsal bro .. huhu ..

inche hlovate said...

wahh da dapt keje..tak payah susah2 lagi nak mencari..alhamdulillah :)

Unknown said...

untunglah da kerje..oke bole la belanje doe :D

izyan yasmin said...

ohhooo , dah boleh tgk harry potter :D

Unknown said...

itu namanye rezeki..Alhamdulillah..keja betul-betul k..:)

shafmechy said...

fathiah: yup..bleh tahan..tp bukan kerja betul, just mcm g tlg2 je, then dpt la upah

ayuni: betul, rezeki dia boleh dtg tnpa kita duga

alif: ajak member main..haha

inche: yup..klu cari x dpt pun =P

syrup: rasanya x sempat balik shah alam dah abis duit..haha

min: haa..yg tu pun boleh..haha

eza: okeh eza..thanks

Tuan Cimot said...

rezeki tu..alhamdulillah.

budak kecik said...

alahai, rindu la plk nk main futsal. dh lama bebeno x main futsal...

syarifahsidrus said...

bestnya dapat kerja amcam tu je//untung2

izyan yasmin said...

and pastu boleh belanja min mcd sekali . hehehe

Asyila Zainuddin said...

wahh.. dpt kerje ek.. tibe2 pulak tu.. mesti best.. :)

Alif Haris said...

hahah .. tu r .. ari tu .. dah plan elok2 .. tp waktu tu ade hal pulak .. huhu ..
ade je halangan..

eja said...

wah mmg untung..rezeki ad d mane2..

shafmechy said...

Lawsonia: yup, Alhamdulillah

budak kecik: aku main sampai kasut rosak..hhaha

syarifah: sbb mmg slalu tlg bos tu, sbb tu bila dia perlukan org dia call sy

min: mai perlis..haha

asyila: ha'ah..dah x larat cari dh sebenarnya..tetiba ja org call..hehe

alif: xpa, nnt ada rezeki bleh la main..

eja: yup..datang tnpa di duga

Alif Haris said...

yup2 .. xde rezeki le tu kan..

niij said...

untgla....
usaha2!!! =)

izyan yasmin said...

mak aihh , jauh gila kot . hahaha . tggu naik sem , dkt sikit :O

ekin alias said...

wah dpt keje da..happy working ~