Tuesday, July 5, 2011

Dah boleh online

Alhamdulillah...aku dah boleh online dah..sebelum ni modem aku terbakar, kena sambar petir kot sebab dalam pukul 3 hingga 4 pagi memang ada ribut petir..bukan aku saja, banyak lagi yang kena sambar...stock modem kat TM habis untuk area Kangar saja diorang ganti..dalam 40 orang...tu belum dikira yang belum tukar macam aku ni...aku ni pun tukar guna modem lama, kalau tak, sampai hari ni tak boleh online lagi....

Banyak komen dan jejak shoutbox yang mungkin tak sempat aku balas...Insyallah lepas ni aku boleh balas, kerja pun takda, kerja yang aku cari semua sampai malam...bukannya memilih, tapi aku nak elakkan balik malam..lagipun bukannya aku desperate sangat, cuma nak isi masa terluang je dengan buat part time..

Serious memang terasa boring gila bila internet takda, ada internet pun terasa boring, apatah lagi kalau takda internet...depan TV je memanjang, segala jenis cerita/drama aku tengok je, faham ke tak faham tak kisah..tapi semalam aku berjaya meloloskan diri ke Jitra, Kedah...jumpa member lama kejap, pastu tengok Transformer 3D...bleh pulak cinema tu start sharp on time..aku masuk on time, tapi 1-2 minit masa nak sampai ke hall, masuk-masuk je dah kat scene dalam kapal atas bulan tu, yang macam dalam trailer tu...selalu kalau cinema lain kalau tiket pukul 1 petang, maknanya pukul 1 petang tu baru nak buka hall...takpe, sikit je scene yang terlepas..

Yang penting dalam otak aku sekarang nak online, update blog, blogwalking, dan lain-lain la memerlukan internet...

23 comments:

Tuan Cimot said...

modem memg sng kena sambar petir..slamat berbloglah..

syarifahsidrus said...

Welcome to the board again!huuhu. dahsyat la sampai terbakar!

Unknown said...

haha..kesian kau doe :D

Asyila Zainuddin said...

takde internet memang bosan yg amat.. :P

najihahfara said...

ngigau x de internet yek hihi

shafmechy said...

lawsonia: yup, lepas ni nk kena cabut cabel trus kalau hujan petir

syarifah: tq..tu la..terkejut gak bila buka modem berasap

syrup: nasib baik 2 3 hari je..plg lama penah aku kena, org curi cabel tepon, sebulan internet xda

asyila: yup..member2 pulak semua jauh2..huhu

ZWAN SABRI said...

Samala.. aku pown penah tebakar kena sambar petir jugak.. naseb bek TM gantikan yg baru.. HEHE

MySuaraBlog: Fakta atau Auta?

Umi Anaan said...

bahaya betul petir ni..nasib baik dia sambar modem je, kalau sambar orang ke..takut woo..

bestkan transformer?

shafmechy said...

cik najihah: yup..tidur pun awal sbb xda benda nk buat

zwan: tempat aku lambat betul diorang nak ganti..

Fathiah Hamim said...

aku pun kena cari kerja yang tak sampai malam. leceh.

Unknown said...

halo, halo pakcik..welcome back ! happy blogging yeah! :D

shafmechy said...

umi: takut jugak la bila kilat2 ni...transformer bert..x rasa pun 2 jam lebih..penuh aksi..hehe

fathiah: haha..sama la kita

fee: wee..tq =)

Wanie said...

jom jom online..:)
hari tu sampai kawan yg update blog ye..hehe

shafmechy said...

wanie: hehe..just nk inform kt korang je..=P

Liyana Zahim said...

Xde tenet tu lg borin dr tadek tb.. Hahahaha~

shafmechy said...

liyana: btol..sy pun bukan tgk tv sgt..tmbh2 kt universiti..x tgk langsung..

izyan yasmin said...

yeahhhh . internet dah ada . hehe . kesian shaf .

ekin alias said...

ha bguslah da ley online..ekin baru alek keje kol 7 td :D BEST~

shafmechy said...

min: haha..nasib baik 2 3 hari je

ekin: kerja ekin camna? xkn tiap2 hari buat signboard?

me said...

dah boleh on9.tahniah2 :)

snOw sakura said...

haha, congratez dh blh on9! ada tempt lepak hr2 pasni.. x la boring+stress lps blk keja.. :p

snOw sakura said...

klu keja dkt rumah sy nk?? jd tukang kebun, tlg tebas semak blkg umah tu, keja x smpai mlm.. hahaha, joking~ :p

shafmechy said...

snow: haha..xpa, tolong mak kat dapur ja la ni =P