Sunday, July 31, 2011

Patah tumbuh hilang berganti

pic: google

Patah tumbuh hilang berganti, tamat kerja kantin bazaar ramadhan menanti...dah habis dah kerja jumaat lepas,  bos offer kerja untuk bazaar ramadhan pulak..aku ok ja pada mulanya sampai la dia kata "petang ni p cucuk"...aku automatik cakap "tak mau la"...

Aku agak takut bab-bab cucuk ni..bukan sebab tak tahan sakit, tapi rasa mcm ngeri sikit..klu boleh nak elakkan dari rasa dicucuk tu..last kena cucuk mcm malam raya beberapa tahun lepas, masih segar kat ingatan rasa dicucuk tu..tak mau..

Tapi apakan daya, terpaksa jugak..sebelum ni pun sepatutnya aku kena cucuk lama dah, sebab aku kan selalu kerja tempat makan..sesapa yang bekerja kat tempat yang mengedalikan makanan, perlu dicucuk...tapi aku mengelak, bagi alasan kerja tak lama, kejap ja..kali ni tak berjaya nak elak...

Dah la terpaksa cucuk, klinik yang cucuk tu pun ada satu ja dalam Perlis ni..aku pergi situ dalam pukul 4 petang, penuh manusia..masing-masing semua pekerja bazaar..boleh bayangkan, aku daftar pukul 4, selesai semua pukul 7...3 jam kena berdiri menunggu, kerusi tak cukup sebab hari biasa sikit ja orang.

Sampai rumah dalam pukul 8 mlm, pastu member lak ajak main futsal, tak cukup orang katanya..jadi seharian aku keletihan yang amat...faham-faham ja la macam mana kalau letih kan, blog tak dapat perhatian penuh...sesapa orang perlis tu, nanti pergi la beli kat ramadhan Kangar, gerai nombor 5, jual nasi campur kalau tak silap aku. Mai jangan tak mai.

24 comments:

eja said...

wahh jual kt bzr plak..xbenti rezeki dtg..alhamdulillah...

snOw sakura said...

bazar ramadhan dkt stadium ek? x pnah p pn setiap kali ramadhan.. huhu.. btw, get enough rest ya~

syrupmasin said...

ya Allah kene cucuk?? haha padan muke..slmt keje :D

ZWAN SABRI said...

wah, mesti banyak untung punyalah nanti.. raya nanti nak duit raya taw.. HEHE

MySuaraBlog: Asal Usul Kaca Mata Hitam

Solihahazahar said...

tak sabaq nk pose taun nii hihi. rase mcm tahun ni meriah pulak. tahun lepas kurenggg

shafmechy said...

eja: Alhamdulillah, boleh la dpat sikit2..beli baju raya :P

snow sakura: try la p skali..hehe

syrup: agak pdn muka jugak la..haha

zwan: byk untuk atau sikit, gaji sy tetap mcm tu jugak..haha..kerja utk org

soliha: moga lebih meriah ramadhan kali ni

Aimifiqa said...

keje kat bazaar. untungla nnt. byk income. hihi. btw, selamat myambut ramdahan

Nur Ayuni said...

lor.. xda kne cucuk lagi. apa lah shafiq. nway, ipoh dan perlis sngt jauh. haha..

selamat menyambut ramadhan dan selamat berniaga. ;)

Fathiah Hamim said...

kerja2! kumpul duet untuk raya, pastu bagi kat aku. okbai!

FrOgGie gEnerAtioNs said...

how about a free meal?hehhehe

shafmechy said...

aimifiqa: kerja ngan org je cik aimi..gaji tetap..sehari maybe RM20

nur ayuni: takut..haha

fathiah: mai la beraya rumah baru bleh dpt =P

froggie: klu sy tauke, boleh ja..haha

ekin alias said...

owhh da benti kerja kantin kkk

Asyila Zainuddin said...

oh.. teringat zaman2 sekolah dulu.. ngee.. selalu gi bazar depan skolah tu je..

syarifahsidrus said...

ala, tak pergi perlis la pula puasa tahun ni..tak dapat rasa..heheh..
eh2, takut lagi kena cucuk ? heee

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

wah! masyuk lah pakcik..

ingatkan cucuk ape, injection ye? fee tak tahu lak keja tmpat makan kena inject..(angguk tanda megerti, baru tahu..hehe)

selamat berpasar ramadhan pakcik! haha :D

Diera Tekikushika said...

saya pon takutttt kalo nk kena cucuk2 neh. wahahaha...

shafmechy said...

ekin: yup...bazaar pulak..heh

asyila: bazaar depan skolah tu start dari satu gerai, pastu kitorg p kt pagar, beli dari pagar, lepas pengetua benarkan keluar beli kt depan tu, makin lama makin banyak lak gerai..jadi la mini bazaar..haha

syarifah: ngeri..haha..ada sorang ja doktor yg pnah cucuk shaf tanpa shaf rasa apa2..dia Bismillah ja, terus cucuk, shaf x rasa pun yg dia dah cucuk

fee: wajib cucuk sebenarnya, klu x kena tindakan dari pejabat kesihatan

diera: kita geng..haha

ekin alias said...

HAPPY working :D

ekin alias said...

Selamat berpuasa ye :D

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

ouhhh..(angguk lagi tnpe henti..haha) :D

shafmechy said...

ekin: selamat berpuasa jugak ^.^

fee: bagus2..tanda fhm

alif haris said...

alamak jauhnye perlis .. haha ..
bukak gerai kt bazar selangor la bro ..
nnt aku datag hahaha

*selamat berpuasa :)

izyan yasmin said...

injection ke cucuk tuh ? hahaha , igt apa . takut ke shaf ? :PP
Hee , wah , kalau dkt dah lama terjah gerai shaf . boleh dpt diskaun :D

Dawia.Honeyputri said...

Rezeki Ramadhan... :)
slmt berpuasa..


^^