Thursday, April 14, 2011

Sungai Chiling

Haa..tau tak Sg Chiling kt mana? Aku pun tak pernah dengar sebenarnya, member aku yg ajak pergi camping. Aku bersama empat lg member aku, bertolak pg sabtu, perjalanan lebih kurang 3 jam. Aku minat aktiviti-aktiviti lasak, tp kurang berminat klu "berkhemah", tp situ mana ada hotel/chalet..mmg kena berkhemah..sebaik saja kami sampai, pasang2 khemah, member aku trus ajak jungle tracking, dia takut tak sempat, jauh katanya...ok ja..

start jungle tracking, hujan pun start turun, kami still trus berjalan sbb hujan tak lebat, renyai2 je..tp sampai separuh jln, member aku cakap esok sambung sbb tak sempat, dh lewat ptg, takut nnt gelap, bahaya...done..mlm tu aku igt ada lg org camping, rupanya kami berlima ja, bayangkan tengah2 hujan cuma lima org ja..member aku ckap, slalu dia dtg ramai ja org camping...mmg seram la..bunyi anjing menyalak tak berenti2, hujan lebat lak..buat tak tau ja la..


Alhamdulillah, tak ada apa yg berlaku mlm tu, semua selamat. pg tu kami breakfast cepat2, pastu trus mula jungle tracking kami..jauh jugak dia punya track...sangat mencabar, kami kena merentas 6 batang sungai, ada yang air paras pinggang... aku tertanya2 jugak, sbb apa member aku beriya2 nk abiskan jungle tracking tu...sbb apa? tgk gambar kt bawah ni. mmg kena abiskan...








Air terjun plg cantik dalam Selangor, ada 3 lapisan...(kalau tak silap) Ajak la member ramai-ramai. Best.

1 comments:

Qaseh Nur Cahaya said...

waa..memg akan datang sini..next sem.. =)