Thursday, April 14, 2011

Pulau Pangkor - Teluk Dalam Resort

Hadoi...sekali lg aku lama tak update blog...busy sikit..tambah-tambah lg aku kalau bab nak karang ayat ni ambik masa skit, bila betul-betul free baru aku sempat nk update..Sedang aku asyik duduk bersahaja, tetiba aku teringat awal bulan Januari yang lepas, aku menyertai Program Pemantapan Organisasi anjuran MPP fakulti aku. So aku nak share sikit. Mula-mula dapat mesej "Semua peserta PPO Pangkor diminta berkumpul pada pkul 8 pg Jumaat ini", macam tak da mood pun ada sebab program fakulti, mindset fikir boring la, apatah lg aku baru je terkena, presiden kelab aku suruh p kem destini negara, dia cakap kt resort Melaka, rupanya kt Kem Plkn...Tapi, aku teringin gak nk pergi Pulau Pangkor, tak pnah pergi lg..hehe..

Pkul 4 ptg kalau tak silap kitorg sampai kt Teluk Dalam Resort setelah naik feri dari jeti Lumut..Lama jugak la perjalanan..bila kami sampai ja kt resort tu, kami disambut meriah oleh staf-staf resort tu, diorg nyanyi sambut kami, siap serve air skali..klu korg nak tau, Teluk Dalam Resort ni la tempat movie Senario Beach Boy tu berlakon..

Resort ni ada menyediakan byk aktiviti-aktiviti untuk grouping yg buat program kt situ. Macam kami ni, sampai saja kt situ, lps asar kitorg trus buat aktiviti yg diorg sediakan. Ada 6 aktiviti: Flying Fox, Acid River, Tarantula, Spider Web, Burma Bridge dan Traffic Jam. Aktiviti ni byk yg perlukan kerjasama berkumpulan.


 Spider Web


Burma Bridge



Pada malamnya, setelah habis pembahagian tugasan utk esok, kiorg disediakan tempat karaoke, open untuk semua. Aku sempat la nyanyi satu lagu walaupun suara tak sedap, lantak la kan, bukan senang nak pergi situ.

Tapi, kurang best, hari kedua aku start demam, ptg tu ada jungle tracking..tp aku hentam jugak demam pun..merentas bukit..dari sebelah bukit satu lg, kiorg kena buat rakit pastu berlumba rakit sampai ke pantai resort blk...pastu aku dmm dua mggu..haha



Live Band (tp band xda mlm tu)

Karaoke



Mmg best program tu, walaupun berunsurkan akademik, tp diselitkan dgn aktiviti yg menyeronokkan..program mcm tu aku mmg tak kisah berapa kali pun..hehe

1 comments:

Siti Nur Amirah said...

salam shaf!eh..nak tumpang tanya laa..sy dan kwn2 skolah sbnrnye nak wat reunion..mmg rncg nk wat kat pangkor..mcm best plak tmpt awk pergi ni..ade cntct number tak?brapa sorg ye?klu sudi email sy myra_heaven7@yahoo.com thanks ye..;')