Wednesday, May 11, 2011

Amerika adalah alat untuk bukti kebenaran Islam

Tadi aku terbaca la satu artikel kat rumah member aku..artikel tentang seorang Muslim Birtish yang peluk Islam..Aku tertarik ayat terakhir dia..aku share dari mula la...

Asal orang British tu bukan Islam, tapi dia ada baca tafsiran Al-Quran..dia terbaca ayat Al-Quran yang membawa maksud hari kiamat tidak akan tiba sebelum terbelahnya bulan..kejadian tu dah terjadikan pada zaman Rasulullah s.a.w dulu..orang British tu tak percaya, dia kata mengarut, cmna bulan nak terbelah..pastu dia terus tak baca dah..

pic: google

Sehingga la satu hari, ketika dia menonton satu rancangan kt TV, rancangan tu klu tak silap diorang jemput 3 orang angkawasan (bukan Islam), cakap tentang misi kajian di bulan...dialog antara pengacara dgn angkasawan tu lebih kurang camni la (aku ringkaskan):

Pengacara: Berapakah anggaran kos untuk kajian di bulan tu?


Angkawasan: lebih kurang USD 100 juta...


Pengacara: Kenapa Amerika tak gunakan wang sebanyak tu untuk membantu manusia lain? sedangkan kajian bulan tu langsung tak membantu manusia?


Angkawasan: kita dapat banyak ilmu dari bulan ni, tak kisah walaupun banyak mana sekali pun duit dihabiskan. 


Pengacara: apa contoh ilmu yang anda telah dapat dan telah bukti kan?

Angkasawan: kami telah menjumpai rekahan yang menunjukkan bulan pernah terbelah dua kerana rekahan itu mengelilingi bulan dan dalamnya sehingga pusat bulan. Kajian dari pakar kami menunjukkan, mustahil rekahan tu terjadi melainkan bulan itu betul-betul pernah terbelah dua dan bercantum kembali.

Orang British tu terpaku dan teringat kembali tentang ayat Al-Quran yang dia baca sebelum ni, yang dia kata mengarut....lebih dia kagum adalah bagaimana Allah s.w.t. telah menggunakan Amerika dan orang yang bukan Islam itu sendiri untuk buktikan tentang kebenaran Islam tanpa mereka sedari...terus dia peluk Islam

Betul cakap orang British tu..kalau kita tengok, Amerika banyak habiskan duit buat kajian sana sini..tapi akhirnya kejayaan mereka itu membuktikan kebenaran ayat-ayat Al-Quran yang sejak beribu tahun dahulu dah ada...Alhamdulillah, ramai saintis mereka telah peluk Islam..=)

7 comments:

miss flora said...

Aku suka entri ni!!
http://day-an-i.blogspot.com/2011/05/kenapa-aku-lulus-jpj.html

Mira Zali said...

moga2 lebih rmai lg y memeluk Islam.. ^_^

Farhan Zulhusmi said...

Alhamdulillah....
hebatkan kekuasaan Allah...
Alhamdulillah...secara tidak lansung Allah buka pintu hatinya....

Munna said...

alhamdulillah...dan jgn lupa ada juga yahudi mengkaji ayat2 quran terlebih dhlu utk mlemahkan islam sndri.

fazae said...

:) alhamdulillah :D akhirnya terbuka juga pintu hati dorunk :D

wajihah said...

Subhanallah. besarnye kekuasaan Allah :')

caliph shuriken said...

nice sharing ^^